fitnessmål

Sådan booster du dine fitnessmål

Har du, som så mange andre, sat dig nogle fitnessmål, som du gerne vil opnå?
Har du svært ved at komme i gang, og i det hele taget at komme på sporet?

I denne artikel giver vi 3 gode råd til hvordan du kan komme på sporet og finde motivationen til at nå dine mål.

1. Tag den afgørende beslutning

For virkelig at komme i gang, har du to muligheder:
1. Du kan vælge at starte lige så stille ud med små ændringer i din hverdag, der gør dit liv sundere, eller

2. Du kan vælge at gå 100% ind i sagen og give den alt hvad du har!

Begge dele har sine fordele. Fælles for dem begge er dog, at hvis de skal virke, skal du tage den afgørende beslutning. Beslutningen skal gå på at det er NU du starter, og at du ikke vil give op før du har nået dine mål.

2. Prioriter din kost og træning

For at få resultater bliver du nødt til at prioritere. Skær ned på junkfood’en, slik, alkohol og andre usunde sager, og skru op for dit forbrug af grøntsager, frugt, kød, vand og fuldkornsprodukter.

Derudover bør du reservere tid til træning i din plan for ugen. Alting tæller; også gå- eller cykelture. Du behøver ikke træne 5 gange om ugen, men 2-3 gange sammen med 30 minutters træning gør en kæmpe forskel!

Selvom vi alle har en travl hverdag, er det muligt at finde ca. 30 minutter om dagen til at få en bevæget kroppen.

3. Sæt nogle attraktive mål og offentliggør dem

For virkelig at kickstarte dine mål, kan det være en god idé at offentliggøre dem. Der er modige folk på Facebook og andre sociale medier, der opretter sider for dem selv, så folk kan følge dem i deres vægttab. Det behøver du ikke nødvendigvis at gøre, men på den anden side; har man nogensinde set nogen af dem fejle?

Grunden til at de ikke fejler er, at de lægger ekstra pres på dem selv og derfor yder en ekstraordinær indsats. Netop fordi de ved, at folk følger deres fremskridt.

Hvis dette ikke appellerer til dig(det er de færreste, det appellerer til), kan du også ty til andre midler. Eksempelvis lave en gruppe på arbejdet eller studiet, hvor i hjælper og støtter hinanden mod et fælles mål. Det kan være vægttab eller eventuelt en anden udfordring, som fx at løbe at halvmaraton.

Ved at offentliggøre dine mål og dine fremskridt, får du ekstra pres på dine skuldre. Det kan til tider virke krævende, men du vil også opleve en helt anden og ekstraordinær støtte, og dine små sejre vil virke endnu større for dig!

 

Sådan booster du dine fitnessmål