Forbrænd flere kalorier – uden træning!

kalorier

Forøg dit daglige aktivitetsniveau for at forbrænde flere kalorier

 

Hvordan kan jeg forbrænde flere kalorier uden at træne?

Overstående er et meget godt spørgsmål. Der er ikke alle, der har tid til at bruge flere timer om ugen på træning. Har man et mål om at man gerne vil tabe sig, skal man dog have forbrændt nogle kalorier i løbet af dagen. Man taber sig ved at være i et kalorieunderskud. Det kan komme ved at øge sit aktivitetsniveau eller indskrænke indtaget af kalorier. Da vi ikke alle sammen har tid eller mulighed for at, spendere flere timer om ugen på træning, bør man stadig tænke over sit daglige aktivitetsniveau.

I denne artikler kommer vi med et par forslag til, hvordan du kan forbrænde flere kalorier uden at træne.

 

Hvad er ”nok kalorier”?

Dette er et individuelt spørgsmål og er forskelligt fra person til person. Hvis man har et mål om at tabe sig, bør man altid være i et dagligt kalorieunderskud. Det betyder at man forbrænder flere kalorier, end man indtager i løbet af en dag.

Helt præcis hvor mange kalorier man har behov for og hvor mange man forbrænder, er svært at sige. Man kan dog regne og gætte sig lidt frem. Her gælder det om at finde det antal kalorier, der sikrer, at man dagligt er i kalorieunderskud. Hvis man er dette over en tidsperiode, vil man tabe sig. Man kan bruge de mange nyt fitnesstrackere og smartwatches, der kan holde øje med hvor mange kalorier man forbrænder. De måler ens puls og bevægelse i løbet af dagen og giver et nogenlunde estimat af ens kalorieforbrænding.

For at være i kalorieunderskud, er det derfor en super god idé, at se på hvad man kan gøre for at forbrænde flere kalorier. Hvis man ikke skal være afhængig af, at forbrænde alle sine kalorier på træning, kan det være meget fordelagtigt, at se på hvad man kan gøre i sin dagligdag for at være mere aktiv.

 

Hvordan kan man forbrænde flere kalorier?

Man kan starte med at se på, hvordan man bruger det meste af sin tid. Hvis man har et stillesiddende kontorjob eller går man i skole, hvor man sidder ned i 7-8 timer, er det en god idé, at se hvordan man kan forbrænde lidt flere kalorier i den tid man arbejder.

Stå op

Har man mulighed for at stå op ved skrivebordet, vil dette kunne forbrænde mange ekstra kalorier i løbet af en dag og endnu flere hvis man ser på uger eller månedsvis.

Gå en tur

Det kan også hjælpe at tage små mindre pauser, hvis det er muligt. Her kan man gå en tur rundt på kontoret eller måske tage en lille gåtur omkring bygningen. Dette vil også forbrænde flere kalorier, samt give en lidt frisk luft. Hvilket også vil betyde at man bedre kan fokusere på arbejdet, når man kommer tilbage på kontoret. Dette kan også være med til at mindske generel træthed.

Aktiv transport

En anden mulighed er at se på sin transport. Tager du bilen eller bussen på arbejde, når du kunne gå eller cykle? Så er her et glimrende sted at starte med at få en ny og sundere vane.

Vær aktiv derhjemme

Ligger du på sofaen fra når du får fri til du skal i seng? Kom op og gå en tur, vask op, gør rent, lav mad og vær lidt aktiv. Dette er specielt en god idé, hvis du har siddet ned hele dagen. Din krop er lavet til at blive brugt – ikke til at sidde eller ligge ned i 20 timer i døgnet.

Tæl dine skridt

Du kan også starte med at have fokus på, hvor mange skridt du tager i løbet af dagen. Rigtig mange har et fast mål om at tage op mod 10.000 skridt. Dette vil hjælpe dig gevaldigt med et øget aktivitetsniveau og forbrænde ekstra kalorier.

Du kan også begynde at bruge din telefon til at måle hvor mange skridt, du tager i løbet af en dag og sætte nogle mål for, hvor mange du gerne vil tage.

Dyrk sport

Når man dyrker en sport involverer det ofte fysisk aktivitet. Det er dog ofte sjovere at dyrke sport, da man gør det med andre og derved også får opbygget nogle relationer. Sport er derfor en god måde at forbrænde ekstra kalorier, mens man har det sjovt.

Ved at implementere blot nogle at disse råd, kan du forbrænde op mod 500 kalorier ekstra om dagen!

God fornøjelse!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *