Få succes med et skridt ad gangen

mål

Fokuser på dagen i dag

For meget fokus på dine langsigtede mål, kan nogen gange føre til uklarhed og udisciplinerede handlinger…

Hvis du gerne vil have succes, men har svært ved at følge en plan i 10 uger, bør du finde et alternativ. I stedet for at fokusere på langsigtede mål, bør du opdele dine mål i mindre bidder. Prøv at fokusere på hvad du kan gøre hver dag, der bringer dig tættere på dine mål. Sæt mindre mål for hver dag, hver uge og hver måned.

Fokuser på dag til dag mål og gør hvad du kan hver dag. Ved at have fokus på hver dag, i stedet for at koncentrere dig om det langsigtede mål, har du mere kontrol over dine daglige handlinger. Du forøger derfor sandsynligheden for, at du gør lige hvad du skal gøre hver dag.

 

Et nemmere og smartere alternativ

Det er altid nemmere at sige til sig selv: “I dag skal jeg være sund og huske at bevæge mig”.  End at sige “I de næste 10 uger skal jeg være sund og bevæge mig mere”.

Det er også meget nemmere at overholde dagsmålet om at være sund, end det er at være sund hver dag 2 måneder i træk. Med dette kortsigtede mål er det meget nemmere få en succes.

 

Revanche i morgen

Springer man fra én dag, kan man altid kunne tage revanche i morgen. Husk på at man altid kan starte på en frisk dagen efter. Tanker som ”Så er den kur alligevel ødelagt” og ”Når jeg spiste usundt i går, kan jeg vel også lige så godt gøre det i dag”, bliver overflødige. Springer du fra planen én dag, kan du starte forfra i morgen.

Man kan også bruge dagen i dag som udgangspunkt til at blive bedre i morgen. Hvis man i dag havde en god løbetur og man løb i 30 minutter, kan man i morgen sætte et nyt mål om at skulle løbe lidt længere på de samme 30 minutter eller måske løbe i 40 minutter i stedet.

På den måde kan man bruge sine succeser som udgangspunkt for næste udfordring.

 

Succes!

Ved at tænke på hver dag som en ny mulighed, for at komme tættere på dine mål, opnår du derfor en større følelse af succes, når du kan se tilbage på en dag, hvor du har udrettet det du skulle og nået dine mål for dagen.

Hvis du kan se tilbage på en dag, som var bare en smule bedre end i går, giver dette også et stort motivationsboost. Det samme gælder, hvis man ikke havde en god dag. Dette kan også bruges som et motivationsboost! Man kan nemlig altid bruge dagen i morgen til at viske tavlen ren, starte forfra og komme tilbage på sporet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *